Första gången vi såg havet...

I Peking ligger havet och stranden väldigt avlägset. Semesterparadiset i Kina för alla som vill ligga på stranden är Hainan. Under min Pekingvistelse har jag haft en konstant längtan till havet. Därför blev det ett kärt återseende när jag tvingade Joakim att köra till närmsta strand den första veckan vi var hemma i Sverige. Det blev Landskrona och citadellet.
Min man och det oändliga, älskade och farliga havet.
En staty av Selma Lagerlöf. Det var under hennes tid i Landskrona hon började skriva...
Citadellet. Där missade vi sommarens konsert med Lars Winnerbäck och Melissa Horn. Men som tur är kommer båda till Malmöfestivalen som är mellan den 20-27 augusti.

Kommentarer
Postat av: Anonym

min hemstad

Nästa gång får ni säga till så bjuder jag på fika_:)

2010-08-03 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0