Bohemiskt - livsstilen för mig (och dig?)

 

”Hon värderar hellre sin rikedom i upplevelser, självförverkligande och vänner, än pengar. Hon är en konstnärssjäl som låter sin passion bli vägvisaren i livet En riktig livsnjutare som utstrålar positiv energi”.

Visst låter det som någon man vill vara? Bohemiskt ska bli mitt nya sätt att leva. Filippa Berg har skrivit en artikel i Cosmopolitan nr 8 med tio sätt att bli mer bohemisk, här är de jag tänker anamma.

 

1, Att tänka grönt

Återvinning och hållbar konsumtion är bohemtjejens mantra. Jag ska unna mig att vardagslyxa med ekologiska och närproducerade matvaror. Bättre både för mig och miljön.

 

2, Tänka positivt och nå dit jag vill

Självförverkligande står högt upp på listan över mål i livet för en bohemtjej. Hon har tänkt ut hur hon vill leva sitt liv och arbetar hårt för att nå dit hon vill. Hon tror på sina kreativa idéer och låter ingen hindra henne.

 

3, Låta min inre glöd få mitt yttre att skina

Den vackra boho-tjejen skämmer mer än gärna bort sig själv. Hon går på yoga för att träna sin inre styrka och balans. Dessutom frossar hon i hälsosamma fruktjuicer. Jag ska säga nej till saker jag inte mår bra av. En bohemtjej tillåter sig själv att må riktigt bra, varje dag, och det får henne att stråla!

 

 

4, Investera vackert

Bohemen älskar att omge sig med med vackra ting och hon tar hand om sina kläder så att de håller sig fina. Precis som jag.

 

5, Knyta ett kontinentalt kontaktnät

Enligt bohemtjejens världsvana sätt samlar hon på sig vänner i världens alla hörn. Jag ska investera i mina vänskapsrelationer, vara nyfiken och bjuda på mig själv. Vi speglar oss i våra vänner och de hjälper oss till nya upptäckter och erfarenheter om både livet och oss själva. Med Facebook håller jag kontakten med de vänner jag fick i Peking. Utnyttja alla enkla sätt som finns på Internet att fortsätta hålla kontakten.

 

6, Koppla ner och koppla av

Det är skönt att inte alltid vara nårbar. Någon gång i veckan ska jag stänga av datorn och mobilen och bara koppla av.

 

”Var sann mot dig själv och gör det du själv verkligen vill göra, och inte det som andra vill/tycker/förväntar sig att du ska göra”

Jade Jagger

 

Jade Jaggers kollektion för Indiska var bohemiskt enligt mig.


Kommentarer
Postat av: Xenia

Låter som en fint sätt att leva på. Ta vara på sig, leva ut och bara göra det som känns bra för en. Göra det som gör en lycklig. När jag kommer hem från Gotland bjuder jag gärna dig hem till mig.

Kram

2010-07-27 @ 17:53:04
Postat av: Alice

Hej, din blogg är fin tycker jag. Det hade varit kul att få se hur du bor och hur det ser ut och så.



Kram Alice

2010-07-28 @ 12:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0